Jak vytvořit logo zdarma (skoro zdarma)

Doba čtení Vám zabere pouze 6 min.

Je mi jasné, že tímto článkem si trochu střílím do vlastních řad, ale je faktem, že mohou nastat situace, kdy na grafika již v rozpočtu nezbylo a vaše společnost, či produkt logo prostě potřebuje.

Sice tím poruším základní grafikovo desatero, do kterého patří pravidlo: nepoužiješ logo generátor bratra v cechu svého, ale jak pravil klasik, pravidla jsou od toho, aby se porušovala.

A tak jsem se rozhodl pár generátorů vyzkoušet.

Poznámka:
Rád bych vás požádal o použití těchto nástrojů jen v krajních případech, opravdu z nich nevykřešete nic originálního. Na druhou stranu, některým městům stačí napsat název, doplnit ho o 3 vykřičníky a logo je na světě 😊.

Co je logo maker / logo generátor?

Většinou se jedná o online nástroj, který vám umožní vytvořit logo v okně prohlížeče. Stačí zadat název, vybrat ikonu a font, poladit barvy a logo je na světě.

Zdá se to jako naprosto ideální řešení s přívlastkem, který na dost velkou skupinu lidí působí přímo magickou přitažlivostí a to je kouzelné slůvko zdarma.

Nicméně není všechno zlato, co se třpytí (to už je pro tento článek poslední přísloví, slibuji :) a proto nejprve rozeberu plusy a mínusy takto řešené tvorby loga.

Výhody použití logo generátoru

Nevýhody použití logo generátoru

1 Neplatí pro všechny logo makery.

Nyní již k mnou vyzkoušeným logo generátorům.

Tailor Brands

Jako první jsem zvolil Tailor Brands, který na to jde trochu zeširoka, ale to beru jako přednost.
Zároveň je také jeden z nejdražší uvedených.

Tvorba loga probíhá v několika krocích:

A jak je to u Tailor Brands s cenami?

Na výběr máte 3 balíčky, které obsahují nejen logo, ale i navazující materiály corporate identity (firemního stylu):

Balíček Basic
2.99 € / měsíc*
Obsahuje:

  • Logo ve formátech JPG a PNG ve vysokém rozlišení
  • Logo v rozměrech pro sociální média
  • Pomůcka pro změnu rozlišení loga
  • Nástroj na tvorbu např. letáků s vaším logem
  • Logo je plně ve vašem vlastnictví
  • Přístup ke všem vzorům loga
  • Možnost nahrát vlastní obr. / ikonu
  • Přístup do fotobanky
  • Nástroj na tvorbu jednoduchých webových stránek
  • Napojení stránek na vaši doménu

Balíček Standard
4.99 € / měsíc*
Stejné jako u Basic + následující:

  • Logo v křivkách
  • Nástroj na tvorbu vizitek
  • Vzory firemních tiskovin s vaším logem
  • Powerpoint prezentace s vaším logem
  • Logo generátor pro různé události (např. vánoční motiv apod.)
  • 1 rok doména zdarma
  • Plnohodnotný editor stránek
  • Nástroj na psaní blogu
  • Multijazyčná verze stránek
  • Nástroj na tvorbu pop-up oken

Balíček Premium
10.99 € / měsíc*
Stejné jako u Standard + následující:

  • Automatická publikace příspěvků na soc. sítě
  • Analytický nástroj soc. sítí
  • Nástroj na tvorbu e-shopu
  • Možnost platby v e-shopu online
  • Napojení e-shopu k prodeji na soc. sítích
  • Možnost chatu s návštěvníky e-shopu

*Uvedené ceny jsou při ročním předplatném

Logaster

Oproti prvnímu výše zmíněnému, Logaster na to jde o dost jednodušeji. V podstatě stačí pouze 3 kroky:

Ceny u Logasteru nejsou formou předplatného a jsou následující:

Logo zdarma
Pouze malé logo ve formátu PNG

XS balíček
19.99 €
Obsahuje:

  • Logo ve vysokém rozlišení na bílém pozadí a formátech JPG, PNG

S balíček
49.99 €
Stejné jako u XS + následující:

  • Logo v křivkách a formátech PDF, SVG
  • Firemní barevné schéma
  • Různé konstrukce loga (piktogram vlevo/nahoře apod.)

M balíček
64.99 €
Stejné jako u S + následující:

  • Design vizitek
  • Podklady pro sociální sítě
  • Základní logomanuál

L balíček
89.99 €
Stejné jako u M + následující:

  • Design hlavičkového papíru
  • Podpis do emailu
  • Kompletní logomanuál

hatchful

Na závěr jsem si nechal logo maker od známého poskytovatele e-shopových řešení shopify.
Ten, jako jediný ze zde uvedených, nabízí logo opravdu zdarma a to včetně podkladů na soc. sítě, ale bohužel bez vektorové varianty (loga v křivkách).

Logo vytvoříte v 5 krocích:

Logo generátorů existuje mnohem víc, jsou +/- stejné, já jsem tyto 3 vybral namátkou a jak jste si mohli přečíst už v úvodu, pokud opravdu nemusíte, nepoužívejte je.

Každý grafik, který tvoří loga, vás od toho řešení bude odrazovat a já nejsem výjimkou.

Tvorba loga není jen o tom, že naklikáte něco, co se vám momentálně líbí, ale je to proces, při kterém je potřeba počítat s mnoha proměnnými.

A pokud se vám podnikání rozjede, určitě nebudete chtít mít logo stejné jako mají ostatní.

Kategorie článku: o grafice

Líbil se vám článek, nebo naopak? Budu rád za váš komentář.

Odpověď /

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *