Logo v křivkách, proč je nutné ho mít?

Protože křivky jsou sexy a to nejen u loga.

Tak bulvární úvod splněn a teď trochu seriózněji.

Vaše logo by mělo mít několik variant formátů souboru, které usnadní jeho aplikaci do grafických podkladů.

Zatímco na webové stránky si vystačíte s bitmapovou verzí, i když v dnešní době si prohlížeče poradí s vektorovou formou velice dobře, na vše ostatní je logo v křivkách jediná možná varianta.

Jako příklad dobře poslouží příprava grafických podkladů pro polep auta nebo potisk trička, tam se bez křivek neobejdete. Stejně tak, pokud budete chtít dát vaše logo na reklamní leták, nebo banner a nespokojíte se s rozmazaným flekem vzdáleně připomínající tvar a barvy loga.

srovnání logo v rastru a logo v křivkách

srovnání logo v rastru a logo v křivkách

A o jakých formátech souborů je řeč?

Nejen u loga, ale u veškeré počítačové grafiky se používají dvě základní rozdělení:

Mám logo pouze ve formátu PDF, je v křivkách?

I to se může stát a z vlastní zkušenosti vím, že to není zas tak ojedinělý případ. Soubor PDF je „kontajner“, do kterého lze vložit jak rastovou, tak vektorovou grafiku. Nejjednodušší bude, pokud si obsah několikrát zvětšíte, pak rozdíl křivky vs. rasrt snadno poznáte (viz obrázek).

Co dělat pokud nemám logo v křivkách?

Pokud máte vytvořené  logo grafikem, tak v prvním případě doporučuji ho vyměnit, protože dodání loga v tomto formátu je standardem. Pokud jste si logo vytvořili sami a vektorizací (převedení do křivek) se nechcete zabývat, stačí se obrátit na Vašeho nového grafika.

Kategorie článku: o grafice