Logotyp vs. Logo

Doba čtení Vám zabere pouze 3 min.

Při jednání s vaším grafikem mohou zaznít dva pojmy, logo a logotyp.
Protože nepatřím mezi ty, kteří si myslí, že všichni rozumí jazyku našeho kmene, pokusím se je trochu vysvětlit.

Pozn.: V našich končinách tyto názvy většinou splývají pod jeden, a to, logo.

Co je tedy logotyp?

Je to (někdy více, jindy bohužel méně) originálně ztvárněný název společnosti nebo značky výrobku, u kterého bylo použito pouze písma a neobsahuje žádný piktogram.

Jaké má použití logotypu výhody?

Jaké jsou nevýhody logotypu?

Je to grafická značka, které součástí je název spolu s piktogramem a pokud to logomanuál (no, spíš grafik, který logo a logomanuál vytvořil :) dovolí, lze použít i pouze samostatnou ikonu.

Jaké má použití loga výhody?

Jaké jsou nevýhody loga?

logo vs. logotyp

logo vs. logotyp

A co, že je tedy ten piktogram?

Je to obrazový symbol, nebo také ikona, který je součástí loga. Laicky řečeno: je to ten obrázek před / za / nad / pod názvem značky nebo společnosti.

Těžko říct, obraťte se na svého grafika, vysvětlete mu čím se vaše společnost, nebo výrobek zabývá a jak byste chtěli komunikovat na venek, určitě to s vámi probere a najdete tu nejlepší variantu.

Kategorie článku: o grafice