CÍSAŘ DESIGN

Kritika loga vytvořeného v online editoru Canva

Doba čtení Vám zabere pouze 3 min.

Dostala se mi „na stůl“ žádost o konstruktivní kritiku loga, které si klient vytvořil sám.

Nabízí se klasické klišé o tom, že auto si většina z nás také neopravuje sama, ale na druhou stranu, co když je klient automechanikem?

V tomto případě tomu tak není, a to, že v úvodní zprávě stálo, že klient logo vytvořil v online editoru Canva, to jen potvrdilo.

Proti podobným editorům nic nemám, mají své využití, když chcete něco rychle vytvořit a originalita vás až tak netrápí, ale v případě loga by originalita a nezaměnitelnost měly být na prvních místech.

Logo vytvořené v online editoru Canva

Logo vytvořené v online editoru Canva

Pojďme se tedy podívat, co je na zaslaném logu nevyhovující.

Originalita loga

Jako piktogram je zvolený symbol květ života, který sice vypadá pěkně, nese v sobě i pěkné poselství, ale díky tomu je dost nadužíván. Takže zaměnitelnost s jiným logem je více, než nasnadě.

Vizuální vyznění

Díky zmíněnému symbolu logo působí spíše jako cestovní agentura za duchovnem, to nemusí být úplně na škodu, ale pouze za předpokladu, že tomu tak opravdu je.

V tomto případě to ovšem neplatí. Schválně si zkuste doplnit na místo, kde je nyní tagline společnosti dát libovolný text, anebo ho rovnou vymažte, tušíte nyní čím se společnost zabývá?

Logo bez tagline

Logo bez tagline

Ano, dá se namítnout, že například společnosti, které vyrábí sportovní potřeby a oblečení, mají také piktogramy, které na první pohled se sportem nemají nic společného.

To ale není až tak úplně pravda, jak „fajfka“, tak „tři pruhy“ mají v sobě dostatek dynamiky, která svým způsobem sport symbolizuje a v neposlední řadě tyto společnosti investovaly a i nadále investují nemalé částky do marketingu a „vypálení“ piktogramu do povědomí.

Zvolený font

Je mi jasné, že Canva nabízí pouze omezený počet fontů, ovšem v tomto případě je zvolený font až moc „obyčejný“, netvrdím, že špatný, to v žádném případě, jen díky této volbě piktogram až moc dominuje.

A pokud je piktogram lehce zaměnitelný za jiný, logo ztrácí jednu z nejdůležitějších vlastností, tou je výše zmíněná originalita, která je nejlepší kamarádka zapamatovatelnosti.

Co se naopak povedlo?

Líbí se mi zvolená barva piktogramu, jak jsem se posléze dozvěděl logo by mělo působit žensky, jen bych zvolil jinou barvu názvu společnosti. Černá je dobrá, o tom žádná, ale pojí se spíše s mužským světem.

I volba fontu není špatná, dokážu si představit, že to mohlo dopadnout podstatně hůř, jen jak jsem zmínil, v tomto kontextu to není úplně to pravé ořechové.

A co bylo výsledkem tohoto hodnocení loga?

S klientem jsme se dohodli, že při zachování požadavků (symbol květ života, ženské vyznění), vytvořím logo nové a na jeho výsledek se můžete podívat níže.

´Tvorba loga evera

Tvorba loga evera

Co myslíte, povedl se redesign loga?

Budu rád za váš názor a pokud chcete také kritiku loga, neváhejte se ne mě obrátit.

Chci kritiku loga

Kategorie článku: o grafice

Líbil se vám článek, nebo naopak? Budu rád za váš komentář.

  1. Komentář od dagmar

    Povedený článek i nové logo.D

    1. Komentář od Petr Císař

      Děkuji, zachování zmíněného symbolu byla opravdu výzva :)

Odpověď /

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *