Volby skončily, sláva vítězi, čest poraženým a já mohu vydat tento článek, kterým bych rád otevřel novou rubriku s názvem kritika loga.
Předem říkám, že se jedná pouze o můj názor, který může, ale i nemusí být ten správný. Je to trochu politický úvod, to uznávám, ale jaký jiný k předmětu kritiky 😊
Pokusím se, v abecedním pořadí, zhodnotit loga (pokud nějaké mají) všech kandidátů, kteří se dostali do 1. kola voleb.
logo ANO
U Andreje Babiše je to podobné jako u následujícího kandidáta, s tím rozdílem, že na propagačních materiálech používá i psací font, který není ustálen a s přivřeným jedním i druhým okem, to za logo považovat nebudu.
Zato jeho hnutí už má plnohodnotné logo a tak se kouknu na něj.
Líbí se mi využití písmene „O“ jako bubliny, jen bych zvolil jiný font sloganu, patkový se do simulace mluveného slova moc nehodí. Na 2. stranu, mohl to být comic sans 😊.
Co bych vytknul je použití příliš slabého řezu fontu u „POLITICKÉ HNUTÍ“, působí to trochu nejistě, jakoby se za to jeho členové měli stydět.
logo SPD
Sám o sobě žádné logo nemá, anebo jsem ho nezaregistroval, což vyjde +/- nastejno.
Tak se podívám na logo strany, která ho do této bitvy poslala.
U loga SPD mě na 1. pohled zaujme a musím říct, že ne zrovna v dobrém smyslu, využití negativního prostoru bílé části vlajky, který vymezují svislé šedé čáry.
Působí to jako plot, nebo mříže.
Ale na druhou stranu chápu, že na cílovku této strany je to více, než trefně zvolená symbolika, jen bych ji doplnil o tvrdší, nejspíše patkový, font. Lépe by to odkazovalo na historické hodnoty, které strana hlásá.
logo Karel Diviš
Logo Karla Diviše barevně vychází z trikolóry ČR a piktogramu srdce.
Původně bylo srdce tvořeno třemi čtverci, což na mě působilo čistším dojmem, než upgrade zaoblení bílého a modrého čtverce.
Chápu, že záměr byl udělat srdce více srdcovitější 😊, ale myslím si, že i z původní verze to bylo zcela patrné.
Spolu s piktogramem je použit čistý řez písma a celkově to spolu ladí. Zhodnotil bych to asi výrazem „v pohodě“, neurazí, nenadchne.
logo Pavel Fischer
Tady je to pouze o monogramu a to mi přijde škoda. S tímto jménem se trocha stylizace do Péefka přímo nabízí a to ani nemluvím o tom, že je v logu číslovka 23.
Co musím pochválit je volba odstínu modré, na první pohled jakéhokoliv materiálu je vidět komu patří.
logo Marek Hilšer
Čisté typografické logo s jednoduše předpokládanou barevností, jen je velká škoda, že si u něj autor více nepohrál se symbolikou jako u grafiky výzvy „co vás trápí“, která mi naopak připadá velice dobrá.
Panáček složený z počátečních písmen doplněný o bublinu, je super nápad.
logo Danuše Nerudová
Jedna z mála, která se nebála jít jinou cestou barev, než trikolóra.
Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná pouze o vyvedení jména ve fialové barvě, která symbolizuje mimo jiné moudrost, ale grafik si pěkně pohrál i s negativním prostorem u písmene „D“.
To „vykousnul“ ikonou listu národního stromu – Lípy, což je dobrý nápad, jen bych si příště dal pozor s opakováním tohoto symbolu v řadě. Trochu to působí jako grafika pro kasino.
logo Petr Pavel
Tady nemám absolutně co vytknout, naprosto perfektní práce!
Rád bych panu prezidentovi pogratuloval nejen ke zvolení, ale i k výběru grafika.
Symbolika piktogramu je skvělá, skloubení lva, koruny a hlavně výrazu Petra Pavla se více než povedla. K tomu připočtěme dobře zvolený font a parádní logo je na světě.
Tomáš Zima
Tak jak jsem byl nadšený u předešlého loga, tak tady jsem zklamaný.
Grafik u pana profesora vsadil na symboliku kapsle v barvách trikolóry. Na první pohled, vzhledem k pracovnímu zaměření kandidáta, dobrý nápad, který ovšem záhy sráží provedení.
A ona ne moc skrytá symbolika může být dvojsečná, pilulka asi není něco, co by měl člověk spojený s dobrem. Je tam sice význam léčby, ale ruku na srdce, je to prostě symbol, který je sice spojen nejen s uzdravením, ale i s nemocí.
Stačí mě kontaktovat.