Někde jsem slyšel, anebo se spíš dočetl, že jsou lidé líní číst a že je nejlepší na otázku rovnou odpovědět. Tak tady to je: logomanuál vám ušetří spoustu času, nervů a v neposlední řadě i peněz.
A pro ty, kteří si myslí, že lenost není dobrá vlastnost a nespokojí se jen s krátkou odpovědí, se to pokusím trochu rozvést.
logomanuál – ochranná zóna loga
Je to několikastránkový PDF dokument, obsahující pár, ale i stovky listů (v tomto případě, ale už jde o corporate identity / firemní styl) a ve kterém je jasně definováno jak s logem zacházet.
Mezi základní pravidla patří například ochranná zóna loga, povolené barevné schéma, minimální velikost a jak lze logo modifikovat, což je většinou nijak. Zatím jsem se nesetkal s tím, že by bylo dovoleno logo nějak deformovat a upřímně si ani nedokážu představit situaci, která by to vyžadovala (dobré logo musí fungovat v jakékoliv velikosti).
Tady už to není o pár stránkách a pravidlech, tady už nastupují ty zmíněné desítky až stovky stránek (např. jedna „česká“ automobilka, pro kterou mám tu čest pracovat, má PDF – ko o 334 stránkách a to prý ještě není celé :)
U corporate identity by již mělo být nadefinováno vše, co do jednotného firemního stylu patří. Je to manuál toho, jak společnost, nebo značka komunikuje na venek, a jaký obraz by měla vytvářet. Kromě základních pravidel jak pracovat s logem, obsahuje např. i šablony tiskových materiálů, inzerce, nebo polep firemní vozů.
Protože ne vždy vytváří veškeré podklady jeden grafik.
Běžná praxe je, že někdo vytvoří logo a druhý, po určitém čase, třeba design vizitek, a protože se tomu druhému tak moc líbí růžová a nemá k dispozici žádná vodítka, tak logo přebarví a rovnou ho dá až ke kraji bez ohledu na ochrannou zónu.
Výsledkem je pak, že každý materiál vypadá jinak, tříští značku (brand) společnosti a náprava stojí čas i peníze.
Je to jednoduché, stačí se obrátit na grafika, třeba na mě :)